Agenda Algemene Leden Vergadering UHTT – Utrechtse Heuvelrug Triathlon Team

,

Datum: Donderdag 13 februari 2025 – 20:00 uur

Plaats: Hoenderdaal Driebergen


1. Opening van de Algemene Leden Vergadering (ALV)

De ALV is bedoeld om de leden invloed uit te laten oefenen op het beleid van de Vereniging. In deze ALV vraagt het bestuur de leden om:

  1. Besluit 1 : Goedkeuring van het financieel jaarverslag 2024 en décharge gevoerde beleid van het bestuur;
  2. Besluit 2: Goedkeuring voor de begroting 2025;
  3. Besluit 3: Décharge bestuursleden;
  4. Besluit 4: Installatie nieuwe bestuursleden.

Elk lid heeft één stem.

2. UHTT 2024

Hieronder blikken we terug op het afgelopen jaar. Daarnaast geven we een toelichting op de financiële resultaten van het afgelopen jaar en vragen we het eerste besluit: goedkeuring financieel beleid over 2024.

2.1 Terugblik 2024

Er is in 2024 vooral veel gebeurd rondom het zwemmen. Inmiddels is er een geheel nieuw schema wat betreft zwemwater. Het is mooi dat er met elkaar voor gezorgd is dat we voldoende en centraal gelegen zwemwater terug hebben gekregen nadat het KNZB bad is gesloten. Uiteraard zijn er tijden en dagen veranderd; en niet voor iedereen pakt het goed uit. Maar door creativiteit en ambitie vanuit het Technisch Zwem-Hart staat er nu naast het reguliere zwemwater ook een scala van zwemspecials op het programma. Er is door een aantal van ons ontzettend hard gewerkt. Uiteraard zijn we hen hier ontzettend dankbaar voor.

Ook is er dit jaar voor het eerst een Start2Tri afgerond, waardoor er meer mensen fanatiek aan de verschillende onderdelen zijn gaan meedoen en er een leuke onderlinge groep is ontstaan.

In de vorm van opleidingen is ervoor gezorgd dat iedereen weer aan de norm voldoet. Fijn dat er genoeg vrijwilligers zijn die helpen en bovendien zorgen dat ze hun EHBO of reddingszwemmen met succes afronden zodat iedereen veilig kan blijven sporten. Trots mogen we zijn op onze vaste betaalde trainers, maar vooral op onze eigen trainers die elke week weer enthousiaste begeleiding bieden.

Ons UHTT weekend was zeer geslaagd en sport en gezelligheid wisselden elkaar mooi af. Tijd om uit te rusten was er niet; maar dat lag meer aan de slaapzaal. Continuïteit in de vorm van een jaarlijks UHTT weekend is nog niet ontstaan. Dit staat wel op de wensenlijst en wordt aan gewerkt.

Er staat een behoorlijke wissel te wachten binnen het bestuur. Zowel Marije, Sjoerd als Ruben zullen hun stokje overdragen. Bjorn heeft aangegeven nog een jaar door te gaan. Hiervoor zijn we hem erg dankbaar. Al vroeg in het jaar is er gepolst bij leden of er interesse was om één van de functies over te nemen. Gedurende het jaar kreeg het steeds meer vorm. Uiteindelijk zijn we er bijzonder goed in geslaagd nieuwe enthousiaste leden voor het bestuur te vinden. Nieuwe energie met een nieuwe focus gaat onze vereniging weer een stap verder brengen. In de ambities voor 2025 staan deze beschreven.

Naast het bestuur zijn er vele leden die een rol op zich hebben genomen waardoor de vereniging stabiliteit heeft gekregen.

Ook dit jaar zijn er weer de nodige bijeenkomsten geweest die door De Commissie zijn georganiseerd. Hier is plek gevonden om elkaar te ontmoeten.

De vereniging is stabiel met een ledenaantal van zo’n 150 personen. Als vereniging hebben we in 2024 aandacht besteed aan het gezamenlijk dragen van de vereniging, ook zijn we ontzettend blij dat de Heuvelrug Triathlon voor de derde keer een feit was. En niet zomaar een feit, een doorslaand succes waarin een nieuw onderdeel zijn intrede deed. Voor zowel de organisatie als alle vrijwilligers complimenten voor het mogelijk maken van deze dag. Op naar weer een nieuwe, uitverkochte editie.

Samen een bijdrage leveren aan de vereniging leidt ook tot meer betrokkenheid. Door deze inzet zijn we steeds beter in staat om de vereniging up-to-date te houden en kleine wensen sneller te realiseren. Hiervoor is sinds kort een speciale app-groep in het leven geroepen. Hierdoor kunnen kleine klussen makkelijker worden verdeeld. Natuurlijk blijven we ook afhankelijk van vrijwilligers die echt substantieel bijdragen. Maar voor iedereen die tijd maakt om de vereniging draaiende te houden of een stapje verder te helpen, dank. En vooral zo doorgaan!!!

2.2 Uitslag Ledenenquête 2024

In het najaar van 2024 hebben we voor de zevende (!) keer in het bestaan een enquête gehouden onder onze leden. We gebruiken dit om te kijken hoe tevreden de leden zijn, en om suggesties op te doen om onze vereniging nog verder te verbeteren.

In totaal hebben 33 mensen hun input gegeven (waarvoor dank!). Er is veel waardering voor UHTT in het algemeen, en ook worden de trainingen als goed tot zeer goed gewaardeerd en vinden de meeste leden dat ze goed aansluiten op zijn/haar eigen niveau.

Wel geven een aantal nieuwkomers aan het soms lastig te vinden om aan te kunnen (en durven) sluiten bij de trainingen. We willen graag laten weten dat alle trainingen voor iedereen mogelijk zijn, ongeacht het niveau. Ook geven een aantal aan graag nog meer buiten te willen trainen (en dan vooral buiten zwemmen om meer social rides en runs) om het sociale met het trainen te kunnen combineren.

Tenslotte een opnieuw terugkerend punt: om alle ideeën en trainingen te kunnen blijven realiseren zijn (veel) vrijwilligers nodig. Samen zijn we de vereniging; daarom ook nu weer de oproep aan alle leden om je aan te melden als vrijwilliger indien je dat nog niet hebt gedaan. Of het nu een vaste of tijdelijke klus is, jullie hulp en creatieve ideeën zijn altijd welkom en vooral ook nodig! De klussen zullen ook gedeeld worden binnen de vrijwilligersapp. De resultaten van de enquête zijn gedeeld binnen het Bestuur, Technisch Hart en DE Commissie. De resultaten worden ook gebruikt bij het maken van nieuwe plannen om in 2025 de ambities van UHTT verder vorm te geven.

2.3 Winst & verlies rekening

vereniging, algemeen - winst en verlies 2024 677x1030 - Agenda Algemene Leden Vergadering UHTT – Utrechtse Heuvelrug Triathlon Team - ALV

Aan het eind van 2024 hebben we 1.088 Euro minder kosten gemaakt dan de opbrengsten. Er was begroot met een tekort van 6.479 Euro. Het verschil is te verklaren door 1) het feit dat de Stichting Utrechtse Heuvelrug Triathlon (UHT) de voorziening van 2.100 Euro waar de vereniging voor garant stond niet heeft gebruikt en 2) de vereniging meer opbrengsten heeft ontvangen uit contributie van leden en zwemcursussen.

Zoals ieder jaar is voor de vereniging het zwemmen de grootste onkostenpost. Iets meer dan de helft wordt uitgegeven aan zwemwater voor reguliere trainingen, cursussen, en zwemtrainers. We hebben onze trainers en leden aan verschillende opleidingen en cursussen kunnen laten meedoen zoals de Open Water cursussen, de Crawl cursus en de Andere Slag cursus. Na de zomer 2024 zijn we gaan zwemmen in Laco Doorn ipv KNZB waardoor er een verschuiving en verhoging van de kosten is gekomen. 

2.4 Balans 2024

vereniging, algemeen - balans2024 - Agenda Algemene Leden Vergadering UHTT – Utrechtse Heuvelrug Triathlon Team - ALV

De algemene reserve is eind 2024 23.629 Euro (algemene reserve + saldo) t.o.v. 23.902 Euro in 2023. We streven ernaar om ongeveer een kwart van de jaarlijkse verplichtingen als eigen reserve aan te houden. Voor 2024 zou dit neerkomen op een bedrag van ongeveer 10.000 Euro.

Op de balans staat een post Vooruitbetaalde bedragen. Dit zijn betalingen aan de NTB in 2024 voor de inschrijving van de 4 teams voor de competitie in 2025. Verder is er een post Vooruit ontvangen bedragen. Dit betreft de 2025 NTB contributie welke is geïncasseerd in december 2024. In de post Voorzieningen hebben we een reservering van 1.100 Euro gemaakt voor de TTN3 cursus die Vincent Beijk momenteel volgt. Vincent zal zich de komende jaren inspannen voor de UHTT.

2.5 Verklaring Kascommissie

De Kascommissie bestond dit jaar uit Annemarie Kingma en Ronald Vervenne.

De Kascommissie heeft de stukken gecontroleerd en voorziet de ALV van positief advies ter goedkeuring. Zie voor de volledige brief onderstaande link:

Zie hier de volledige brief.

2.6 Besluit 1: Goedkeuring Financieel Jaarverslag 2024 en décharge bestuur gevoerde beleid

Tijdens de ALV zullen we de aanwezige leden vragen om de jaarrekening van 2024 goed te keuren en het bestuur décharge te verlenen voor het gevoerde financiële beleid. Daaraan voorafgaand zal de kascommissie advies uitbrengen aan de ALV. Bij meerderheid van de stemmen wordt dit voorgenomen besluit aangenomen.

3. Jaarplan 2025

Hieronder kijken we vooruit naar het komende jaar. In de volgende paragrafen zijn opgenomen: Toelichting op het komende jaar, teamcompetitie en begroting. Gevraagd besluit is de goedkeuring voor de begroting voor het nieuwe jaar.

3.1 UHTT speerpunten en proces 2025

Bij deze ALV neemt het grootste deel van de zittende bestuursleden afscheid. Een nieuw bestuur van vijf personen (vier nieuwe leden + de huidige secretaris) is verkiesbaar.

Dankzij het werk van het vorige bestuur en de vele vrijwilligers, in TH, commissie, teamcaptains en bij alle losse events lopen veel zaken heel goed. Er zijn maar liefst vier zwemtrainingen per week, er zijn regelmatige zwemcursussen en de opkomst bij de looptrainingen is hoog. Als nieuw bestuur willen we dan ook kijken naar hoe we dit verder kunnen uitbouwen. De fietstrainingen blijven wat achter, hier willen we onderzoeken wat de beste manier is om toch een reguliere gezamenlijke fietsactiviteit te hebben. 

Het uitgangspunt van UHTT is en blijft ‘UHTT wil haar leden op een vrolijke manier beter laten worden in de triathlon. En dat doen we het liefste door samen te sporten in de natuur.’

Samen

Als nieuw bestuur willen we in het eerste jaar voornamelijk inzetten op het deel ‘samen’. We denken dat we als vereniging hier nog een stap kunnen maken. Vanuit de visie / het uitgangspunt en willen we komen tot concrete acties die het groepsgevoel vergroten. We presenteren hieronder een aantal speerpunten en een procesvoorstel hoe dit in overleg met TH, commissie, en de teams verder concreet kan worden.

Speerpunten

In 2025 willen wij inzetten op:

1 Een sterke verbinding van de organisatie-teams en bestuur

Door korte lijnen te hebben en te weten wat er speelt kan het bestuur goed ondersteunend zijn aan deze belangrijke vrijwilligers. Wij willen daarvoor gaan werken met portefeuillehouders in het bestuur, met de volgende verdeling:

Technisch Hart                                                        → Femke

DE Commissie                                                         → Harm

Teams                                                                     → Bjorn & Petra

Heuvelrug Triathlon                                                 → Henri

Overige vrijwilligers (bijv. vrijwilligerspool, website)  → Petra

Externe relaties (vertrouwenspersonen, NTB, gemeente, andere verenigingen, LABC, SPP) – verdeeld naar hoe dit zich aandient

Met TH, commissie en teams wordt besproken hoe de aansluiting het beste georganiseerd kan worden.

2 Sterkere inbedding van de teams binnen de vereniging

De teams zijn van grote meerwaarde voor UHTT: ze dragen bij aan het groepsgevoel, leden kunnen hier met gelijkgestemden naar een doel trainen en samen naar de wedstrijden gaan. De teamcaptains doen veel werk voor de vereniging. Als bestuur onderzoeken we graag samen met de teamcaptains hoe we het deelnemen aan teams verder kunnen stimuleren en het commitment aan de teams kunnen vergroten. Te denken valt aan: een teamdag met clinic en informatie voor mogelijke nieuwe teamleden, begeleiding voor de teams, ‘support rides’ naar teamwedstrijden, meer communicatie rond de teamcompetitie. De teamcaptains zullen worden uitgenodigd voor de CoHtBuTh bijeenkomsten (nu dus: Co(mmissie)Te(ams)Be(stuur)T(echnisch)H(art)-H(euvelrug)T(riathlon).

3 Sterkere sociale binding

Sociale cohesie is een belangrijke factor in commitment en betrokkenheid; samen trainen wordt ook een stuk leuker als je wat meer van elkaar weet. UHTT heeft al meerdere wedstrijden per jaar aangewezen als ‘gezamenlijke events’ en er zijn meerdere sociale activiteiten zoals borrels en kennissessies. Wij denken dat hier nog winst te behalen is door bijvoorbeeld kleine eigen events (de oefentriathlon van dit jaar is een goed voorbeeld!), af en toe een koffierit of bosloop, etc. en vroege communicatie over deze bijeenkomsten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dit als extra werk allemaal bij de huidige vrijwilligers landt. Daarom willen we dit in kleine stapjes en nauw overleg doen. Vele handen maken licht werk! Het opleiden van nieuwe trainers kan hier ook een belangrijke plaats in hebben.

4 Samenwerking met clubs/initiatieven uit de regio

We willen verkennen of we bijvoorbeeld af en toe iets samen met AV triathlon of Triathlon Soest kunnen doen. Ook zijn er regelmatig UHTT’ers bij events van de Slimmer Presteren Podcast – het zou heel leuk kunnen zijn om dit verder te verkennen.

5 Verlagen van het verloop

Op dit moment heeft de vereniging een verloop van circa 20%. Wij denken dat door het verhogen van de cohesie, dit verloop lager zou kunnen worden.

Proces

Stap 1

Na de ALV stemt het bestuur met de verschillende gremia af hoe de samenwerking/ afstemming het beste vormgegeven kan worden. Ook wordt er op korte termijn (7 april) een CoTeBuTh-HT [bijeenkomst Bestuur met Teams, DE Commissie en Technisch Hart en heuvelrug triathlon] georganiseerd. Op basis hiervan wordt een tijdspad met een aantal concrete acties (incl verantwoordelijken vanuit bestuur en deadlines) opgesteld.

Voor speerpunt 2, 3 en 4 zullen we met maximaal 2 acties per onderdeel starten; punt 1 (verbinding) is voorwaardelijk aan de andere punten, en punt 5 (verlagen verloop) volgt hopelijk uit de acties op 2,3 en 4. Dit maakt maximaal 6 eerste acties.

Stap 2

De acties worden opgepakt door betrokkenen van bestuur en anderen; waar wenselijk wordt gekeken of leden actief willen worden op 1 van de onderdelen. Na het seizoen (begin oktober) wordt een tweede bijeenkomst met de CoTeBeTH-HT georganiseerd om de acties te evalueren (welke zijn gelukt, zo nee, waarom niet; hebben de acties tot het gewenste resultaat geleid) en waar nodig bij te stellen of aan te scherpen.

Stap 3

Wanneer de eerste acties succesvol zijn, wordt aandacht besteed aan het definitief ‘landen’ van deze activiteiten/verbindingen in de club, en gekeken wat er aan verdere ontwikkeling wenselijk, haalbaar en leuk is.

Naast deze eerste speerpunten zijn er een aantal onderwerpen die onze aandacht hebben en waar rekening mee kan worden gehouden bij de verschillende acties. Te denken aan bijvoorbeeld:

  • Opleiding trainers
  • Vastigheid locaties
  • Sponsoring
  • De ‘natuur’ component van onze visie
  • Stevigheid en robuustheid commissies (maw, we draaien nu een klein % van de leden)
  • Iets teruggeven aan onze omgeving (bv iets voor de jeugd of een sponsoractiviteit)

3.2 Teamcompetitie

Voor 2025 heeft UHTT 4 teams ingeschreven voor de teamcompetitie.

1e divisie damesteam: Net als in 2024 staat de UHTT ook weer in 2025 aan de start met een 1e divisie dames team. Het doel is om dit team stabiel mee te laten draaien en door de combi ‘gezellig en fanatiek’ meer dames aan te trekken. Helga van Hamersveld is dit jaar de team captain.

1e divisie herenteam: Dit herenteam heeft als doelstelling voor 2025 om stabiel mee te draaien in de 1e divisie, maar gaat iedere race natuurlijk tot de max. Sjoerd Wever is dit jaar de team captain.

2e divisie damesteam: In 2025 hebben we weer een 2e damesteam waarin alle vrouwelijke leden van de UHTT die aan de competitie willen meedoen kunnen uitkomen. Dit jaar is Christine Leenen-Brinkhuis de team captain.

3e divisie herenteam: Marco Hijink is dit jaar wederom de team captain. Dit team zal met een grote groep heren deelnemen aan de verschillende events. Marco zal ervoor zorgen dat bij alle wedstrijden een voltallig team aan de start staat.

Naast de competitiewedstrijden zullen we afhankelijk van het verloop van het wedstrijdseizoen weer een aantal wedstrijden aanmerken als UHTT events. Bij deze races willen we met zoveel mogelijk leden samen aan de start verschijnen om er een mooi ‘UHTT feestje’ van te maken.

Alle 4 teams zijn ingeschreven voor seizoen 2025. De UHTT neemt de team registratie en een deel van de deelnemersbijdrage voor haar rekening t.w.v. 2.800 Euro. Voor de deelnemers aan de teamcompetitie heeft de vereniging de individuele inschrijvingen voorgeschoten. Vanaf oktober 2025 zal de individuele inschrijving per wedstrijd en per deelnemer worden geïncasseerd. Voor 2025 bedraagt dit 30 Euro per persoon per wedstrijd.

3.3 Begroting 2025

 

 InkomstenUitgavenResultaat
Totalen€ 40,998€ 45,148€ -4,151
    
Contributies€ 26,970€ – 
    
Algemeen   
Bank & kantoorkosten€ –€ 1,000 
Lidmaatschappen/licenties€ –€ 100 
Verzekering€ –€ 100 
Commissie & relatie geschenken€ –€ 1,000 
Lustrum€ –€ – 
Clubkleding€ –€ 500 
Kleding trainers/overig€ –€ 150 
    
Utrechtse Heuvelrug Triathlon€ –€ – 
    
Technisch Hart € – 
Zwem water€ –€ 17,058 
Zwem trainers€ –€ 8,374 
Zwem opleidingen€ –€ 1,300 
Zwem materialen€ –€ – 
Zwem opbrengsten deelhuur€ –€ – 
    
Hardloop trainers€ –€ – 
Hardloop opleidingen€ –€ 2,240 
Hardlopen overig€ –€ – 
    
Fiets trainers€ –€ 480 
Fiets opleidingen€ –€ 150 
    
Bodyboost zaalhuur€ –€ 250 
Body Boost overig€ –€ 100 
    
Eigen bijdrage   
Teamcompetitie€ 500€ – 
Individuele coaching€ 1,200€ – 
Beginner crawl cursus€ 1,500€ – 
Advanced crawl cursus€ 960€ – 
    
NTB   
Teamcompetitie€ 2,400€ 4,728 
Vereniging lidmaatschap€ –€ 151 
Contributie leden€ 7,468€ 7,468 
    
Onvoorzien€ –€ – 

Voor de begroting 2025 stelt het bestuur voor om 4.151 Euro meer uitgaven te begroten dan inkomsten.

Voor 2025 wordt er gebudgetteerd op 145 leden. De vereniging had op 28 december 2024 149 leden. De jaarlijkse NTB bijdrage voor 2025 is vastgesteld op 51,50 Euro en is reeds geïncasseerd in december 2024. Verder heeft de vereniging stijgende kosten voor additioneel zwemwater en trainers. In toevoeging daarop zal de vereniging ook additionele opbrengsten hebben uit verschillende cursussen.

Aan de uitgavenkant zal het bestuur meer uitgeven aan zwemwater, begeleiding en opleidingen. De financiële ruimte die is gecreëerd in de afgelopen jaren wordt net als in 2024 gebruikt om meer inhoud te kunnen bieden aan de verschillende trainingen.

Naast de ruime begroting voor 2025 blijft er een aanzienlijk deel algemene reserve. Dit overschot zal worden aangewend om in de komende jaren ruimer te kunnen budgetteren dan de voorspelde inkomsten. Voor 2025 stelt het bestuur voor de geplande contributieverhoging van 186 euro naar 200 Euro niet door te voeren. Het bestuur volgt hierbij het advies van de Kascommissie. De afgelopen jaren is steeds gestuurd op een negatieve begroting om het eigen vermogen ten goede te laten komen aan de leden. Desondanks is het eigen vermogen gegroeid. In de begroting voor 2025 zijn al enkele aanpassingen gemaakt, met als belangrijkste het schrappen van de reservering voor de Heuvelrug Triathlon (deze bleek afgelopen jaren niet nodig). Daarmee geeft deze begroting een realistischer beeld. Het geplande negatieve resultaat zal, indien gerealiseerd, leiden tot een verlaging van het eigen vermogen. In dat geval zal de contributie voor 2026 worden verhoogd, om via die weg in de meerjarenbegroting de verwachte kostenverhogingen en inflatie te kunnen bekostigen.

3.4 Besluit 2: Goedkeuring begroting 2025

Tijdens de ALV zullen we de aanwezige leden vragen om de begroting voor 2025 goed te keuren. Bij meerderheid van de stemmen wordt dit voorgenomen besluit aangenomen.

4. Bestuur vereniging

4.1 Besluit 3: Décharge bestuursleden

Tijdens de ALV zullen een aantal personen aftreden als bestuurslid, conform het schema van aftreden. Zij zijn gelijktijdig begonnen in 2021 en hebben allen vier jaar in het bestuur gezeten. Het overblijvende bestuurslid gaat nog een jaar door.

We vragen derhalve de ALV formeel décharge te verlenen:

  • Ruben van der Made, voorzitter;
  • Sjoerd Dormans, penningmeester;
  • Marije Bakker, algemeen bestuurslid.

Bij meerderheid van de stemmen wordt dit voorgenomen besluit aangenomen.

4.2 Besluit 4: Installatie nieuwe bestuursleden 

Een aantal leden heeft zich bereid gevonden deel uit te maken van het nieuwe bestuur samen met de nog aanwezige secretaris Bjorn Veldhuizen. Het nieuwe bestuur bestaat daardoor weer uit 5 personen.

We vragen derhalve de ALV formeel de nieuwe bestuursleden aan te stellen:

  • Femke Tabak, voorzitter;
  • Henri ter Steeg, penningmeester;
  • Harm van Donk, algemeen bestuurslid;
  • Petra Sijnesael, algemeen bestuurslid.

Vooruitlopend op een positief besluit, ziet het bestuur en het richtinggevende rooster van aftreden er dan als volgt uit: Bjorn treedt uit per einde 2025; Femke, Henri, Harm en Petra treden af in 2027, 2028, 2029 in een nader te bepalen schema.

5. Utrechtse Heuvelrug Triathlon

Deze toelichting is geschreven door de stichting Heuvelrug Triathlon:

Heuvelrug Triathlon 2024 “Warm, warmer, warmst!”

September begint ons goed te bevallen. Op 21 september 2024 vond de 3e editie van de Heuvelrug Triathlon plaats. De startbewijzen waren in no time uitverkocht. Er was altijd al veel animo. Wij hebben geen wachtlijst, maar nodigen mensen uit voor een App groep voor geïnteresseerden die alsnog een startplek zoeken. Ons is opgevallen dat het enthousiasme ook meestal doorloopt. Als mensen annuleren in de afgelopen jaren, dan zijn de vrijgekomen plekken meestal binnen een half uur weer ingenomen door andere deelnemers. Wij knijpen ons regelmatig in de arm om te geloven dat het echt waar is. Dat ons evenement zo’n groot succes zou worden heeft ons echt overdonderd. Zeker als je in het triathlonwereldje ook steeds vaker hoort dat een triathlon niet door kan gaan of zelfs van de kalender verdwijnt.

Voor in totaal 600 atleten verdeeld over vier series voor de kwart triathlon en twee voor de afsluitende sprint triathlon was het een geweldige dag. Tijdens het zwemmen stonden ervaren life guards van de reddingsbrigade uit Utrecht en Amersfoort hand in hand langs en op het water. Tijdens het fietsen heeft onze medische mobiele-motor-team helaas maar zeer adequaat assistentie verleend en is een deelnemer per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis voor een nadere check up. Het lopen was wederom zwaar, maar gelukkig dit jaar niet zinderend heet.

Het Henschotermeer en de Heuvelrug zijn een unieke locatie: zwemmen in en lopen over het terrein van het Henschotermeer en fietsen door de bossen en over de heuvels van de Heuvelrug. Alle drie de parcoursen zijn gewoon ongekend mooi. Het Henschotermeer staat niet voor niets bekend als de Malediven van de Lage Landen. En het zomerse weer heeft daar ook dit jaar weer aan bijgedragen. Daarnaast waarderen de deelnemers heel erg de persoonlijke aandacht van al onze vrijwilligers van UHTT die de liefde voor de triathlonsport graag overdragen aan de deelnemers. Voor de meeste deelnemers is onze triathlon de eerste ervaring met onze sport. En wij richten ons juist op de recreanten die aan een evenement willen meedoen. Niet voor een snelle tijd gaan of de winst. Wij hebben bewust ook geen prijsuitreiking. Elke deelnemer is ons evenveel waard.

In het kort: laagdrempelig, meedoen in plaats van winnen en het prachtige parcours.

Ruim 100 vrijwilligers van UHTT hebben ook deze editie een groot succes gemaakt en volgens een inmiddels goede traditie met ons na afloop nagenoten van een prachtig sportevenement. Wat een mooi evenement om als vereniging heel erg trots op te zijn.

Vierde editie op zaterdag 20 september 2025

De vierde editie van de Heuvelrug Triathlon staat alweer gepland. Wij hebben na afgelopen jaar nagedacht hoe wij met meer mensen het feest van een combisport op een unieke locatie met meer mensen kunnen delen. Ons fietsparcours is de grote bottleneck. Er kan geen fietser meer bij op het parcours. En nog langer verkeer naar dorpskernen hinderen is niet mogelijk. Dan hou je twee disciplines in en om het Henschotermeer over. Daar was wel ruimte voor in het programma. En twee leden van onze vereniging zijn fanatieke swimrunners. En wij hadden wel eens gehoord dat er maar weinig swimruns worden georganiseerd.

Wij hebben de swimrun nu gepland als sluitstuk van de hele dag. Wij hopen op een enorm spektakel dat zich – liefst met mooi weer – afspeelt om en in het Henschotermeer. De aquatlon – een kwart triathlon zonder fietsen – is misschien een mooie mogelijkheid voor fanatieke sporters die niet aan drie onderdelen toekomen, noch overwegen om een racefiets aan te schaffen, of wellicht te laat zijn geweest voor de kwart triathlon en toch alvast willen genieten van de sfeer en omgeving van de Heuvelrug Triatlon.   

Natuurlijk zijn we nog op zoek naar vele vrijwilligers die dat met ons mogelijk willen maken. Een eerste verzoek is al gedaan in de ALL-app groep.  De organisatie van misschien wel de mooiste & groenste kan niet zonder de medewerking van vele vrijwilligers. We hopen er komend jaar weer zo’n geweldige dag van te maken met elkaar.

De vrijwilligers zijn actief op één van de onderdelen van het parcours of de start & finishlocatie. Ben jij beschikbaar als vrijwilliger of weet jij vrijwilligers die jou als deelnemer kunnen willen ondersteunen, meld je bij ons via heuvelrugtriathlon@uhtt.nl

Hopelijk tot ziens bij de voorbereidingen of op de dag zelf van de triathlon!

Sportieve groet, ook namens Henri, Willem, Erik, Dirk en Marga (Greenrace),

Remko

6. Afsluiting

We nemen kort de tijd voor de rondvraag en afsluiting.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *